4. kihívás

Másnap felkelve a kalandozócsapat 2. szinten kezdi a játékot. Összetalálkoznak a karavánnal. Az éjjel szembejövő katonák egy része és a táborból való fegyveresek kísérik őket, akiktől megtudják, hogy az elhunyt bácsi a déltengeri háborúk veteránja volt. Filibert kibulizik egy nagyobb összeget jutalomképp Rubektől és Tupektől a láda visszaszerzéséért és megállapodnak arról is, hogy elkísérik őket Tamarel H'akat nagyúrhoz, ha gond adódna abból, hogy hiányos a ládika tartalma. A városkapu őrei (akik nem azonosak a hajnali őrökkel) pedig leadják az infót arról, hogy küldetésekért az "Angyal" nevű figurát kell keresniük A varázsló süvegéhez címzett fogadóban.

Rubek és Tupek Balambér kíséretében elmegy A varázsló süvegébe. Itt szobát foglalnak és a gnómok az esti találkozóig rendbe hozzák a budoárjukat. Balambér körbe tekint a fogadóban és sikerül beazonosítania egy háromfős aasimar társaságot. Azt feltételezi, hogy az Angyal is köztük lehet, azonban nem lép velük interakcióba.

Eközben Filibert és Hórusz útbaigazítást kérnek és megtudják, hogy a város főterén találni boltokat, a kikötő pedig afféle szürkezónaként funkcionál. Keresnek egy mészárost, a Rog nevű embert és eladják neki a katonaság lovait, a lószerszámtól pedig megszabadulnak. Ezután elmennek egy boltba, amely különféle ékszereket, dísztárgyakat és varázstárgyakat árul. A pultban kékbőrű mélyszerzet áll, a padlót egy gnóm söprögeti. A bolt árukészletét főként, nyakláncok, kupák és gyűrűk gazdagítják. A gnóm felbecsüli a gyűrűt, amelyet Hórusz még a kezetlen nemes szentjobbjáról ráncigált le és megalkusznak velük. A boltos jelzi, hogy lehetőség van varázstárgyak beszerzésére, amennyiben azokra volna igényük. Ezután ők is A varázsló süvege felé veszik az irányt.

Amikor ismét együtt vannak, elindulnak a kocsmából Rubek és Tupek társaságában a nagyúrhoz. A kikötőbe érve tünde gondolás vár rájuk, aki átviszi őket egy kicsiny szigetre, a nagyúr birtokára. A parton van még egy tünde is, feltűnően hasonlítanak egymásra - feltehetőleg rokonok. Bevezetik a társaságot a nagyúr étkezőjébe. Hamarosan csatlakozik hozzájuk Tamarel H'akat is, aki szintén tünde. A kalandozócsapat eleinte bizalmatlan, ám végül esznek-isznak. Kapnak kávét, Filibert jól fel is pörgeti magát, ami után pitét kér, Balambér pedig tejjel üti fel a kávét.

Közben a gnómok elmesélik, hogy mi történt a ládával és biztosítják H'akatot, hogy kárpótolni fogják az elveszett darabért. A nagyurat szórakoztatja a történet és a nyomozgatás izgalma és kér tőlük valamit Egberttől, hogy nyomkereső varázst olvasson rá. Emellett megállapodik a kalandozókkal arról, hogy segítenek élve kézre keríteni Egbertet. Sikerül vele lefordíttatniuk is a barlangból származó sylvan feliratot is, amelyben az áll: "A Hideg herceg birtoka - csatlakozz vagy menj el!". A nagyúr elmondja, hogy a Hideg herceg egy ark-tündér, és azt is a tudtukra adja, hogy nem gondolta volna, hogy a Déli Gránitoktól délre is találni olyan helyeket, amelyeket birtokának tekint. Az este végeztével szultánkenyeret szolgál fel levitálóvarázzsal, amitől még időleges életpontokat is kapnak. A két nem túl beszédes tünde - H'akat unoikaöccsei - kikísérik őket, a parton valamiféle gyorslefolyású szerencsejátékkal eldöntik, hogy ki szopjon a gondolával. A csapat éjjel kiszállt a kikötőben a gondolából - Filibert a kávé hatására az utat úszva tette meg.